piatok 9. júna 2017

/ne/hračky (plechová chobotnica)

Matúš sa už dostal do takého veku, kedy začína objavovať svet a skúma aj obyčajnú nitku na kraji koberca. Už ho nezaujímajú všakovaké hrkálky a komplikované hračky (aj keď sem tam ešte niečo chytí do ruky), ale skôr obyčajné veci, ktoré by mi v živote nenapadlo, že by sa s tým pohral aj pol hodinu.  Pár týždňov dozadu som mu obliekla nové tepláky na ktorých boli šnúrky. By ste sa čudovali čo s nimi vyvádzal, hlavne, keď si ich chcel dať obe do úst naraz a akosi mu to nešlo cez to jeho veľké bruško :D. Hľadala som preto na internete pár inšpirácií a našla som toto. Celkom ma to zaujalo, tak som sa hneď aj pustila do výroby.

Potrebujete:
  • dózu (z umelého mlieka, Cara a pod.)
  • rôzne šnúrky: rôzne materiály a dĺžky (ja som použila bavlnenú šnúru na prádlo, paracord a stužky)
  • nožničky
  • fixu
  • šikovného tatina alebo vŕtačku a ešte šikovnejšiu maminu
  • pravítko som nakoniec nepotrebovala, lebo mi pomohli ryhy v dóze, takže som nemusela merať :)
Postup hádam ani nemusím vysvetľovať. Jednoducho si naznačte diery na bokoch dózy tak, aby boli oproti sebe. Potom prichádza šikovný tatino, ktorý urobí pomocou vŕtačky dierky. Vo vnútri vzniknú ostré hrany, tak je dobré ak ich opilníkujete, ale ja som to nerobila a šnúrky sa nezadrhávajú. Nakoniec prevlečte šnúrky cez dierky a na oboch koncoch zauzlite. Ja som si na jeden koniec šnúrky dala lepiacu pásku, aby sa mi lepšie prevliekali. Nakoniec už len uzavrite vrchnákom a plechová "chobotnica" je na svete.
Matúš bol nadšený. Šnúrky vyťahoval, obzeral, zužľal... Teraz dózu pretáča z jednej strany na druhú a búcha po nej. Keďže je plechová, tak mu vydáva zvuk, takže teraz musím vymyslieť niečo na rozvoj sluchu :D
Majte sa krásne, 
ja idem vymýšľať niečo nové pre toho môjho nezbedníka

4 komentáre:

  1. Júj, Matúško je nádherný a taký rozkošný♥^.^♥ Máš to ale krásavca doma a ako tak čítam, tak aj zvedavca :D Ešteže má takú kreatívnu maminu ;) Je to naozaj zlaté a prajem veľa inšpirácie pri tvorení novej hračky♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Mony :) je to veru nezbedník, ale to asi všetky deti :) a čím ďalej, tým ho viac zaujímajú obyčajné veci ako jeho hračky...niekdy si vystačí aj s obyčajnou plastovou miskou :D

      Odstrániť
  2. Skvělý nápad :). V práci máme zvukové pexeso - v krabičkách jsou různé materiály (rýže, kamínky, dřevěný korálek...), které vydávají různé zvuky a děti hledají k sobě dvojice.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka to tiež plánujem vyrobiť, už zbieram kinderká :D ale to keď bude trošku starší :)

      Odstrániť