štvrtok 11. decembra 2014

vanilkové mydielka

Vianoce sú pomaly ale isto za dverami a ja si vždy nechám nakupovanie darčekov (resp. ich výrobu) na poslednú chvíľu. Tento rok som sa trošku polepšila - ale vážne len trošku a pár malých drobností som už stihla :) Napríklad tieto milé malé mydielka, ktoré urobia radosť mojím spolužiačkám :)



Mydlová hmota sa dá dnes kúpiť v internetových e-shopoch alebo v rôznych kamenných obchodoch. Okrem nej je potrebné do nej dať vôňu + farbu, ak chcete mať farebné a veselé mydielka. Možností je naozaj veľa :) Ja som mydlovú hmotu a vôňu kupovala TU

Na samotnú výrobu je potrebné mať:
  • mydlovú hmotu (je jedno akú si kúpite - či už s kozím mliekom ako ja, alebo priehľadnú s olivovým olejom či inú)
  • vôňu do mydla (ja som použila vanilkovú)
  • formu na mydlo
  • starý hrnček a lyžičku
  • väčší hrniec s vodou na vodný kúpeľ
  • lieh - je to taká malá finta, aby vám neostali bublinky na povrchu mydlovej hmoty :)



Na to, aby boli mydielka pekné, je potrebné ich nechať vychladnúť. Ja ich nechávam vždy aspoň 8 hodín, ale môžu sa vybrať skôr. Mne sa to neosvedčilo, tak preto ich nechávam radšej celú noc vo formičkách.

Na záver je potrebné mydielka pekne zabaliť. Ja som použila krabicu z topánok, baliaci papier, jutový špagát a úžasné washi pásky (tieto mám z Tesca za pár šupov). Vianočnú zatiaľ žiadnu doma nemám....na ďalšie Vianoce sa musím polepšiť :)


Do mydielok sa dajú použiť aj suroviny z vašej kuchyne. Na našu svadbu som vyrábala škoricové s mletou škoricou a kávové s celými zrnkami kávy. Možností je naozaj neúrekom :)

Pekné tvorenie!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára