pondelok 15. decembra 2014

vianočné medovníčky

K Vianociam nepochybne patria medovníčky. Myslím si, že v každej domácnosti máte ten svoj top recept. Ja vám dnes predstavím ten náš - resp. mám ho od svojej skvelej svorky, ale už je aj môj obľúbený. Aj keď medovníčky nie sú hneď mäkké, mne to vyhovuje, aspoň vydržia do Vianoc :)

...tento rok som k objednávke kníh na martinus.sk dostala vykrajovačku knižného hrdinu, tak máme aj my 
Hrdinské Vianoce :)
Na cesto potrebujeme:

  • 1 kg preosiatej hladkej múky
  • 3 a 1/2 kávovej lyžičky sódy bikarbóny
  • 300 g práškového cukru
  • 150 g rozpusteného masla
  • 4 vajcia
  • 250 g tečúceho medu
  • 3 kávové lyžičky mletej škorice
  • 3 kávové lyžičky perníkového korenia
Všetko dobre spolu vymiešame, zabalíme do sáčku a necháme najmenej 12 h stáť. Cesto potom rozvaľkáme na 2 - 3 mm, povykrajujeme požadované tvary, uložíme na plech a upečieme. Pečú sa naozaj neskutočne rýchlo. Nestíhala som vymieňať plechy :D

Na polevu:

  • 1 bielok
  • 140 g 3x preosiateho práškového cukru
  • 1/2 kávovej lyžičky solamylu
  • pár kvapiek citrónovej šťavy
Šľaháme mixérom do úplného zhustnutia a upečené medovníčky zdobíme dokým nás to baví :D



A takto to u nás vyzeralo minulý piatok. 4 hodiny zdobenia...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára